Us presentem un article procedent de l'INPA (Instituto Neuropsicologia i Psicopedagogia Aplicades), responsable dels móduls de Formació del Mètode Padovan a Espanya.
El Método de Reorganización Neurofuncional elaborat per Beatriz Padovan, pedagoga i logopeda brasilera basa el seu sistema de treball en la pedagogia de Rudolf Steiner, la neurologia de Temple Fay i les seves pròpies experiències, qui després de més de vint-i-cinc anys ha vist com les investigacions sobre neuro-plasticitat enriquien i confirmaven la seva línia de treball.
La reorganització neurofuncional permet una millora en la maduració del sistema nerviós en els casos d' autisme, síndrome de Down, dislèxia, disgrafia, trastorns de la lateralitat ... i l'estimulació de noves vies neurològiques en casos d'hemiplegies, afàsies, traumatismes, etc.
Els nostres sentits (vista, olfacte, oïda, tacte, equilibri, propiocepció, etc.) són les antenes que utilitza el nostre sistema nerviós per a comunicar-se amb l'exterior.
Segons l'estat d'aquests sentits, la nostra resposta serà més o menys adequada a la situació. Això pot provocar dificultats en l'orientació espaial, l'organització de respostes motrius, etc.
El treball de reorganització neurofuncional ens porta a obrir novesvies neurològiques o a reorganitzar les que es troben poc madures. Els exercicis recapitulen els moviments que porten al nen des de la posició horitzontal a la postura vertical.
També es realitza la recapitulació del desenvolupament manual, de la vista i les funcions neuro-vegetatives (respiració, succió, mastegació i deglució).
Cada exercici s'acompanya de poemes o cançons per a tractar el ritme, l'audició, la imaginació i la sincronització dels moviments.
Més informació sobre la formació del Mètode Padovan en l'anterior missatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada